top of page

Erg goede opbouwende recensie van Anonymous

Beste Marc,

Ik heb je boek uit en wat was het een feestje om het te lezen! Steeds weer nieuwsgierig hoe het verder ging, lastig weg te leggen (smile-emoticon) Mooie wendingen in het verhaal en heel leerzaam, zeker op het einde. Ik ga beslist wat rondneuzen in de bronvermelding: wil zeker meer te weten komen over bijvoorbeeld Tesla. Naast alle lofzang ook nog even wat ‘kritische’ (maar opbouwende) noten: Eenmaal ‘hun’ ipv ‘hen’ aangetroffen en het is ‘te allen tijde’ ipv ‘ten alle tijden’. Hier en daar wat punten, komma’s en aanhalingstekens die missen maar dat zijn maar kleinigheden.

Je hebt veel moeite gedaan om de sfeer en de omgeving te beschrijven (heel prachtig) maar hoe de personages eruit zagen, hoe ze zich gedroegen, kwam wat minder naar voren. En dat laatste – de personages meer ‘3d’ maken – had ik prettig gevonden om het verhaal helemáal in gedachten voor me te kunnen zien. Nu waren de omgeving en de gebeurtenissen heel kleurrijk en de personages wat anoniemer/vager.

Opbouwende kritische kanttekeningen vind ik erbij horen omdat dat bij zou (kunnen) dragen aan mijn wens voor jou om - bij een eventueel vervolg - je nóg hoger te kunnen tillen. Want jee Marc... wat heb je het mooi gedaan! Wat wel is: wat ik vertelde, was mijn smaak en zo is die van ieder verschillend. Laat je er vooral niet mineur door beinvloeden (smile-emoticon)

Tijdens het lezen heb ik vaak gedacht: Wow Marc! Hoe heb je het allemaal kunnen bedenken, wat heb jij een werk verzet!

En wat goed dat je een negatieve situatie – het verliezen van je baan – heb kunnen omzetten in iets positiefs. Petje af, ik ben echt heel trots op je!

Bij een eventuele verfilming van het boek en een vervolg sta ik zéker vooraan om een bioscoopkaartje en deel 2 te bemachtigen!